Köpvillkor

1. Avtal och beställning

I samband med att du genomför ett köp via aqualogik.se så accepterar du nedan villkor.
Efter mottagen beställning skickar vi så snart som möjligt en orderbekräftelse med ordernummer till dig via e-post som bekräftar beställningen. Kontrollera bekräftelsen så att din beställning stämmer och att du lämnat rätt leveransuppgifter.
Vi förbehåller sig rätten att neka en beställning, exempelvis om du har angivit felaktiga uppgifter eller beställningen inte går att uppfylla på grund av slutförsäljning.
Kontakta oss på alex@aqualogik.se om du bor utomlands och vill göra en beställning.

2. Personuppgifter

I samband med registrering och beställning på vår webbplats så godkänner du att vi samlar in lagrar din personliga data.
Dina adressuppgifter behöver vi för att kunna leverera din beställning.
Ditt telefonnummer används för att kunna komma i kontakt med dig gällande leveransbesked, påminnelser eller uppföljning.
Vi använder din e-postadress i samband med att vi expedierar din order och skickar orderbekräftelse eller annan information kring din beställning.  Vi använder din e-post för att skicka nyhetsbrev till dig. Det gör vi för att hålla dig uppdaterad om produkter, ge dig tips & råd samt erbjuda eventuella rabatter och kampanjer. Vill du inte längre ha nyhetsbrev från oss så kan du enkelt via en länk i nyhetsbrevet avbeställa framtida utskick, och vi tar då bort din e-post från vårt nyhetsbrevsregister.
Vi hanterar dina uppgifter enligt GDPR (Dataskyddsförordningen) och du har alltid rätt att få ta del av, ändra eller ta bort de uppgifter vi har registrerat på dig.

3. Leverans

Normalt skickas din beställning 1-2 arbetsdagar efter vi mottagit den och sedan tar leveransen ofta 1-2 dagar. Vi tar inte ansvar för eventuella förseningar orsakade av fraktföretaget som i nuläget är PostNord. Om leveransen inte kommit fram, ska du meddela oss detta inom 14 dagar från beställningsdatumet.
Fraktkostnad, enhetsporto: 55 kronor.
För outlösta beställningar har vi rätt att ta ut en avgift på 150 kronor för vår hanteringskostnad av beställningen samt för returfrakten till oss.
Det är alltid kundens ansvar att ange en korrekt leveransadress. Får vi tillbaka paket som skickats till felaktig adress så skickar vi inga nya varor, eller återbetalar förrän vi fått paketet i retur. Kunden får betala frakt 55 kr vid ny beställning, om den tidigare skickats till en felaktig adress.

4. Priser och betalning

Vid beställning gäller de priser som vid tidpunkten för beställningen anges på aqualogik.se. Vi reserverar oss med eventuella tryck- och skrivfel. Vi förbehåller oss rätten att ändra pris, leveranstid eller eventuella felaktigheter i efterhand. Påverkar detta din beställning kommer vi att informera dig och du har rätt att ändra eller annullera din beställning. Samtliga priser är angivna i svenska kronor (SEK) och inkluderar gällande moms.

5. Ångerrätt

Du har rätt att ångra din beställning inom 14 dagar utan att ange något skäl. Du betalar själv för returfrakten. Varan ska returneras i oöppnat skick och oanvänt skick.
Av hälso- och miljöskäl gäller ej ångerrätten för kosmetiska produkter som är använda eller där plomberingen är bruten.
Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag då vi underrättades om ditt beslut att ångra ditt köp. Vi väntar med återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig.

6. Reklamation

Vid beställning via aqualogik.se har du alltid rätt att reklamera din produkt inom 14 dagar räknat från den dag du tog emot produkten. Om du önskar göra gällande fel i produkten ska du kontakta oss så snart som möjligt efter att felet upptäcktes. För att reklamationen ska vara giltig måste den alltid göras inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet.
Vill du reklamera en felaktig produkt ska du returnera den till oss. Du ansvarar för den returnerade produktens skick från det att du tar emot produkten till det att vi tar emot den. Vi rekommenderar därför att produkten skickas i originalförpackning och väl emballerad. Vi löser inte ut några produkter som returneras mot postförskott eller efterkrav.
När vi har tagit emot den reklamerade produkten och konstaterat att reklamationen är giltig kommer vi att ersätta dig enligt gällande lag. Det innebär att felet kommer att avhjälpas eller att vi kommer att byta ut den felaktiga produkten mot en ny. Vi kan även göra en återbetalning av det belopp du betalat för din beställning inklusive returkostnaden.

7. Tillämplig lag och tvister

Om du har frågor rörande reklamationer, din ångerrätt eller andra frågor som rör din beställning är du välkommen att kontakta vår kundtjänst: Alex@aqualogik.se
 
Du som är konsument kan även vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) via arn.se eller per post till Box 174, 101 23 Stockholm. Vid eventuell tvist följer Bolaget ARN:s rekommendationer. Som konsument har du även möjlighet att klaga via EU:s webbaserade plattform för tvistlösning som du når via http://ec.europa.eu/consumers/odr.
Tvist mellan företag avgörs av allmän domstol. Dessa villkor ska tolkas och tillämpas enligt svensk lag.